Ga in gesprek met je klant. Of je nou je product/dienst B2B of B2C aanbiedt. Soms vergeten we dat we uiteindelijk altijd met mensen te maken hebben. En de beste manier om je product of dienst te verkopen is door je marketinguitingen te richten tot een persoon.

Daarnaast is het ook heel erg belangrijk om het gesprek aan te gaan met je klanten of met je doelgroep. Dit kan zijn door te reageren op reacties onder je eigen posts, of reacties achter te laten op posts van potentiële klanten, of misschien zelfs onder posts van je concullega’s. Wees altijd oprecht in je uitingen.

Een nog effectievere manier om in gesprek te gaan met je klant of potentiële klant is om telefonisch contact met hen op te nemen. Bij klanten kun je denken aan feedback gesprekken, wat vinden ze van je dienst/product/dienstverlening. Bij potentiële klanten kun je het gesprek aangaan en vragen wat hun interesses zijn en waar de behoefte ligt.

Waar het hierbij om draait is dat je oprecht geïnteresseerd bent in de ander, zonder dat je direct iets wilt verkopen. Een luisterend oor, begrip en een vriendelijk gesprek brengt je heel ver. Trust me on this!

In deze gastblog Telefonische acquisitie mag dat nog? vertelt mijn collega Helene Henckens van Buro Henck, over wat er na de wetswijziging in 2021 nog mogelijk is bij telefonische acquisitie.