Sinds een aantal jaren werkt OBG samen met Helene Henckens van Buro Henck. Zij is de queen van de warme acquisitie. Haar werkzaamheden verwerk ik in de trustfunnels van mijn opdrachtgevers, zodat er ruimte wordt gecreëerd voor persoonlijk, telefonisch contact. En dit is sinds 1 juli jl. van groot belang. Lees hier haar verhaal.

 

“Kunnen we na 1 juli nog wel koud bellen”, deze vraag kreeg Helene. Het simpele antwoord is: JA… 

Dit is wat er vanaf 1 juli gebeurt:
–     Het Bel-me-niet-Register wordt afgeschaft.
–     Daarvoor komt in de plaats een opt-in systeem dat houdt in: ALLEEN bellen bij toestemming.
–     Dat geldt ALLEEN voor natuurlijke personen en dat zijn:

  • Consumenten
  • Eenmanszaken
  • Vennootschap onder firma’s
  • Commanditaire vennootschappen
  • Zzp’ers
  • Maatschappen

Die mag je dus niet meer koud bellen, maar dat geldt NIET voor alle andere rechtsvormen:

  • NIET voor BV’s en NV’s
  • NIET voor Stichtingen
  • NIET voor verenigingen
  • NIET voor coöperaties

Die kun je nog WEL koud blijven bellen (algemene nummers). Verder kun je ook gewoon je (oude) klanten blijven bellen.

 

Conclusie:

Er is niets aan de hand: vraag bij al je online marketingactiviteiten om een telefoonnummer (geen verplicht invulveld).  Vermeld daarbij dat je telefonisch contact kunt opnemen. NIET ingevuld = NIET bellen.  Dat is je opt-in.

 

BV’s etc. vallen NIET onder deze nieuwe wetgeving en daar geldt deze opt-in dus NIET voor. Die kan je dus WEL koud bellen. Uiteraard moet je bij het bellen aan alle andere regels voldoen zoals: het gebruik van een anoniem nummer is NIET toegestaan.

Dat is het in vogelvlucht.

Sorry voor al die hoofdletters maar dit accentueert de belangrijkheid 😁😎

 

Life is about people, mensen doen zaken met mensen voor ✔Meer omzet ✔Minder kosten✔ Meer comfort.

 Helen Henckens van Buro Henck

 

Wil jij nu ook meer weten over e-mail marketing en hoe jij een goed werkende trustfunnel kunt opmaken. Vanaf je weggever tot aan sales? Laat hier je telefoonnummer achter en ik bel je op.