De zomervakantie is in volle gang en ik begrijp dat je niet volledig offline kunt gaan op social media, vooral als je geen team hebt om de taken over te nemen. Gelukkig zijn er handige planningstools zoals Facebook’s eigen planning tool, Buffer, Hootsuite of MeetEdgar, waarmee je berichten kunt voorbereiden en je zichtbaarheid bij jouw doelgroep kunt behouden. Maar waarom is het eigenlijk zo belangrijk om juist tijdens de vakantieperiode online zichtbaar te blijven?

Waarom online zichtbaar blijven?

Stel je hebt in de eerste twee kwartalen flink geïnvesteerd in je zichtbaarheid, dan is het zonde om deze investering teniet te doen door tijdens de vakantieperiode volledig offline te gaan. Je algoritme kan daardoor namelijk flink kelderen. Blijf daarom actief op social media en houd je relaties op je mailinglijst op de hoogte

Gaan jouw potentiële klanten ook met vakantie?

Denk ook eens aan je potentiële klanten. Tijdens de vakantieperiode is niet iedereen tegelijk weg, en mensen hebben vaak meer vrije tijd om op social media te scrollen en berichten te lezen. Dus het is een goede gelegenheid om zichtbaar te blijven en je boodschap over te brengen.

Terugblikken

De zomerperiode is tevens een moment van terugblikken en plannen maken voor het tweede halfjaar. Een perfecte gelegenheid om juist tijdens je vakantie je diensten en producten te promoten. Zo kun je na de vakantieperiode meteen weer volle leergroepen hebben en wellicht zelfs een succesvolle lancering van nieuwe producten of diensten.

Mijn advies voor de komende periode: “Zorg ervoor dat je jouw zomer content planning op orde hebt.” Zo kun je optimaal genieten van je vakantie én je zichtbaarheid behouden. Veel succes!