12 juli a.s. gaat hier de zomervakantie van start en nee ik zelf ga niet qua social media offline, want mijn teamleden werken door. Heb jij geen team die deze taken uit handen kan nemen? Plan dan heel eenvoudig je berichten van te voren in via een planningstool. Facebook heeft een eigen planning tool en anders kun je Buffer of MeetEdgar gebruiken, waardoor jij toch bij jouw doelgroep zichtbaar blijft. Hieronder vertel ik je waarom het juist tijdens de vakantieperiode belangrijk is om zichtbaar te zijn.

 

Waarom online zichtbaar blijven?

Ik lees en hoor van collega-ondernemers dat ze binnenkort van een heerlijke vakantie gaan genieten en dat ze even niet zichtbaar zullen zijn. Maar helemaal van de radar verdwijnen is niet handig, want dan keldert jouw algoritme. In de eerste twee kwartalen van 2021 heb je in jouw zichtbaarheid geïnvesteerd. Om dan tijdens de vakantieperiode offline te gaan, doet deze investering niet goed en kun je na de zomer weer opnieuw beginnen. Dit wil je niet!

Dus blijf zichtbaar op social media en blijf je relaties op je mailinglijst informeren.

 

Gaan jouw potentiële klanten ook met vakantie?

Ik denk niet dat iedereen tegelijk weg is en wanneer men meer vrije tijd heeft, zitten ze vaker op social media. Ze hebben dan de tijd om jouw berichten, nieuwsbrief en mailings te lezen. Dus nog een reden om ook tijdens je vakantie zichtbaar te blijven.

Terugblikken

De zomerperiode wordt ook vaak gebruikt om terug te kijken op het eerste halfjaar. Er worden weer plannen gemaakt en zin gekweekt om bijvoorbeeld na de vakantie een opleiding of training te gaan volgen.

Het is dus ook helemaal niet zo’n gek idee om juist tijdens je vakantie, jouw diensten en producten te promoten, zodat je na de vakantieperiode de leergroepen weer vol hebt. Lanceren in de vakantie is dus geen gek idee!

 

Mijn advies voor de komende periode: “zorg ervoor dat jouw zomer content planning op orde is”.