In mijn blog “Haal meer rendement uit je emaillijst” leg ik uit waarom het onderhouden van je emaillijst belangrijk is. Mooi om te zien dat dit werd bevestigd tijdens het webinar gefaciliteerd door Elmar Haker en Welmoet Babeliowsky van AutoRespond, dat ik vorige week bijwoonde.

 

Tijdens het webinar legde Elmar uit waarom het belangrijk is om je emaillijst te beheren. Je kunt beter een kleine emaillijst hebben met kwalitatief goede relaties, dan een grote emaillijst met grotendeels slechte relaties (relaties die je mails niet lezen). Kwaliteit over kwantiteit dus.

 

Kwaliteit over kwantiteit, een heel logische beredenering als je erover nadenkt. Echter tijdens het webinar stroomden veel reacties binnen van collega-ondernemers, die zich hier niet bewust van waren en dit dus niet doen.

 

Waarom je maillijst onderhouden?

Bij een kwalitatief goede lijst zijn de relaties op je lijst echt geïnteresseerd in jou en jouw aanbod. Hierdoor nemen zij vaak sneller het besluit om jouw product of dienst af te nemen. Ook zijn de statistieken van een kwalitatief goede lijst betrouwbaarder en aan de hand hiervan kun jij jouw strategie aanpassen en goed geïnformeerde beslissingen nemen. Door je emaillijst niet te onderhouden laat je dus (onbewust) enorm veel kansen liggen. Zonde!

 

Benieuwd naar wat ik precies bedoel met het onderhouden van je emaillijst? Je leest er hier meer over: Haal meer rendement uit je emaillijst – Online Business Growth.

 

Kan jouw emaillijst ook een onderhoudsbeurt gebruiken, maar weet je niet goed hoe je dit moet aanpakken? Neem dan contact met mij op. Ik help je er graag bij ook als je werkt met ActiveCampaign/Mailblue.