Tja, waarom dan gewoon niet even een keer een praatje maken?

 

Heb jij het idee dat je best goed aan je zichtbaarheid werkt, maar dat nieuwe klanten nog steeds uitblijven?

 

Toen ik 7 jaar geleden van start ging met mijn bedrijf en dus in de beginfase van het ondernemen zat, had ik ook vaak het gevoel dat ik best veel tijd aan mijn zichtbaarheid besteedde, maar dat het niet storm liep met aanvragen. Terwijl ik toch wist hoe ik zichtbaar moest zijn, want mijn studie had uit marketing, PR en Communicatie bestaan. Ik had dus de kennis in huis!

Ik deed precies wat ik op school had geleerd. Voerde alles door zoals het hoorde, maar het liep toch niet zoals ik had verwacht. Dus vaak zat ik met de handen in het haar. Wat moest anders, wat zag ik over het hoofd?

 

Mijn grootste opdrachtgever werkte samen met Helene Henckens van Buro Henck en zo kwam ik met Helene in contact. Zij vertelde over de kracht van bellen, de kracht van telefonische acquisitie. In eerste instantie kwam bij mij de vraag op: “Wie zou ik moeten bellen? Ik vind dat doodeng en welke reden moet ik opgeven dat ik zomaar even bel?

 

Maar toch…. Ik ging er wel over nadenken, sprak er met Helene over en kwam toen achter de meerwaarde van telefonische acquisitie. Gewoon even met een kort warm telefoontje, want Helene doet aan warme telefonische acquisitie, contact opnemen met de relaties op je lijst. Want waarom niet gewoon even een keer een praatje maken, dat doen we offline toch ook? Dus gewoon een keer bellen vanuit oprechte interesse. Best logisch toch?

 

Bij onze gezamenlijke opdrachtgever werkt het telefonisch contact super. Als gevolg hiervan ben ik met Helene in gesprek gegaan en heb ik haar gevraagd of zij een samenwerking zag zitten. Ik wilde haar namelijk ook graag bij mijn andere opdrachten inzetten. En die samenwerking is er gekomen! Helene is nu voor meerdere opdrachten ingezet. Met mooi resultaat en zorgt voor nieuwe klanten maar wat nog belangrijker is het behouden van bestaande klanten.

 

Samen met het team werk ik graag aan een duurzame relatie, dat doen we door hard te lopen voor onze opdrachten. We hebben zeer flexibelle opstelling ten aanzien van de wensen en we weten dat wij resultaat leveren. De aanvulling van Helene is dan ook zeer waardevol.

 

Dat warme telefoongesprek moet gewoon een onderdeel van je marketing funnel worden! Want alleen maar mails, nieuwsbrieven en posts op social media zetten is afstandelijk. Maak het zoveel leuker door gewoon een keer telefonisch contact op te nemen. Je relaties op je lijst  volgen jou toch niet voor niets? Ze hebben zich met een reden voor jouw nieuwsbrief aangemeld, dus dan kun je ze best even bellen. Je zult verrast staan hoe dát gewaardeerd wordt!

 

Benieuwd naar warme telefonische acquisitie als onderdeel van jouw marketingstrategie met als doel groei? Neem gerust (telefonisch) contact met mij op.