MAATWERK

Onze trajecten

Onze trajecten zijn op maat gemaakt
afhankelijk van jouw ontwikkelbehoefte
zodat jij resultaatgericht kunt groeien

IN WELKE FASE BEVINDT JOUW BEDRIJF ZICH?

 

Wist je dat je bij het ondernemen feitelijk verschillende bedrijfsfases doorloopt, die ook wel groeifases worden genoemd?
Tijdens het ondernemen ben je je hiervan misschien niet bewust, maar herken je wel dat je een bepaald gevoel van blokkeren ervaart. Dat je steeds meer twijfels krijgt en belemmerende gedachten omdat je maar niet verdere stappen zet. Angst voor, maar ook verlangen naar groei. Dan ben je dus toe aan de volgende fase.
Voel jij ook dat je verder wil, maar sta je op dat punt dat je niet weet wat nu verstandig is om te doen? Een volgende stap, lukt dat jou wel alleen of ben je zo ver dat je hulp kunt gebruiken? Lees dan zeker onze trajecten door en herken jouw huidige bedrijfsfase.

 

De 3 groeifases in het ondernemerschap:

 

Fase 1 – Start up fase

Fase 2 – Fundament fase

Fase 3 – Structuur fase

Helaas gebeurt het regelmatig dat ondernemers niet verder komen dan fase 1. Oorzaken daarvan zijn vaak dat je jezelf nog niet echt hebt door ontwikkeld als ondernemer, het ontbreekt je nog aan de juiste ondernemersmindset en dus strategisch niet ziet hoe je je bedrijf verder kunt doorontwikkelen. Of je weet het misschien wel, maar het ontbreekt je aan de technische kennis en/of aan tijd om het in te richten en uit te voeren. Super zonde! Want als je niet verder komt dan fase 1, dan blijf je stilstaan en stilstand is achteruitgang.

Op basis van bovenstaande reden hebben wij onze trajecten ontworpen. Zodat jij wél naar de volgende bedrijfsfase doorschakelt. Wij bieden dus trajecten die zijn afgestemd op de fase waarin jij je nu bevindt en waar je naar toe wil doorgroeien. En dát gaan we met jou realiseren. Door consistent kleine dingen uit te voeren, telkens te herhalen en plannen SMART uit te voeren bereik jij jouw doel. Niet vandaag, niet morgen, maar je komt er wel… Gegarandeerd!

Wij bieden geen kortlopende trajecten, maar trajecten van een kwartaal, een half jaar of een jaar waarin we echt de resultaten kunnen meten en evalueren. Waar we mogelijk dus ook gaan bijsturen zodat zeker wordt gesteld dat de doelen ook bereikt worden. We werken niet met een blauwdruk of een vast uitgestippeld traject, want we geloven erin dat iedereen andere behoeftes heeft en dus is ieder traject op maat gemaakt. 

Hieronder kun je voor jezelf bepalen in welke fase jij en jouw bedrijf zich bevinden en welk traject dus bij jou past.

FASE 1 – START UP

Je wil weten wie je bent, wat je kernwaarden zijn, wat je wil doen en waarom (je why), wie je wil bedienen en hoe je hen kunt bereiken en hoe je dat gaat doen.

Er zijn 4 dingen belangrijk in deze bedrijfsfase:

  • Jij
  • Doelgroep/type klant – niche
  • Zichtbaarheid
  • Omzet

In deze fase leg je de fundering voor het succes van je bedrijf. Om door te kunnen groeien naar de volgende fase is het wel van belang dat je alle 4 de onderdelen volledig en consistent toepast. Maar door gebrek aan kennis, tijd en die stok achter de deur lukt dit vaak niet en schakel je niet door naar de volgende fase.

Hoofddoel in deze eerste fase is naamsbekendheid en vertrouwen opbouwen (know, like, trust). Je online/offline zichtbaarheid en je online bereik vergroten. Zodat potentiële klanten jou zien, je gaan volgen en naar je toe komen. Je hoeft niet zelf op zoek te gaan naar klanten, want zij komen naar jou. Het is dus belangrijk dat je ze weet te vinden en te bereiken en hen benadert met de juiste waarden en ze daarmee dus een goed beeld krijgen van jou en jouw dienst/product en hoe jij hen hiermee kunt helpen. In deze fase ga je dus bouwen aan jouw gunfactor.

Zo’n gunfactor krijg je niet zo maar. Daar moet je wel wat voor doen, je ontkomt er als ondernemer niet aan dat er dus een (lang) proces van beïnvloeding en overtuiging bij je potentiële klanten nodig is om hen uiteindelijk tot kopen te laten overgaan. Dit noemen wij de trustfunnel.

Via deze funnel is je doel uiteindelijk om door de vertrouwensopbouw in gesprek te komen met jouw potentiële klanten. Het zorgt ervoor dat je dus alleen je tijd gaat steken in mensen die echt interesse hebben in jouw dienst of product en deze ook gaan kopen.

BEVINDT JOUW BEDRIJF ZICH IN DEZE FASE?

Dan is ons kwartaaltraject datgene dat jou kan helpen groeien naar de volgende bedrijfsfase.
In dit traject gaan we kijken naar de ontwikkelpunten en de realisatie daarvan, zodat je fase 1 kunt ontstijgen en kunt doorgroeien naar fase 2.

Ben jij al (deels)  uit fase 1 en toe aan fase 2?

Je weet inmiddels wie je bent en waarom je onderneemt. Je hebt duidelijk in beeld voor wie jouw dienst/product bedoelt is en je bent vindbaar (en dus zichtbaar). Je weet ook wat je waard bent, wat jouw expertise waard is. Je omzet is mooi, maar je wil nu focussen op winst. Je beseft je ook dat je op een punt bent gekomen waarbij je moet gaan investeren in groei en je bent daartoe ook bereid en wat heel belangrijk is, is dat je kunt investeren.

Maar waarom ga je niet door naar fase 2? Je onderneemt nog zonder strategie. Je hebt wel doelen, plannen en ideeën, maar je geeft deze onvoldoende energie.
Er is geen zichtbare actie noch uitvoering.

Als je wil doorgroeien is ondernemen in je eentje lastig. Wil je graag de frisse blik van een ander die er op een andere manier dan jij naar kijkt. Wil je sparringpartners die met je meedenken op strategisch niveau en zorgen voor de uitvoering en implementatie zodat jij de gestelde doelen gaat behalen? Lees dan vooral even verder!

FASE 2 – FUNDAMENT

Al een aantal jaren dezelfde omzet! Dit is jouw plafond waar je maar niet doorheen breekt, want je hebt maar twee handen en er zitten maar een bepaald aantal uren in een maand en daardoor stagneert jouw omzet. Maar je wil omzetgroei, je wil bedrijfsgroei en je wil meer vrijheid en balans! Je wil veranderen!
Je bent dus echt toe aan fase 2. Het wordt tijd voor processen, automatiseren en opschalen. Je huidige verdienmodel onder de loep nemen en aanpassen. Dus het is tijd geworden om te investeren in samenwerking en verbetering van je product(en)/dienst(en) (schaalbaar).

De volgende punten zijn belangrijk in bedrijfsfase 2:

  • Ontwikkeling en groei
  • Volume
  • Winst

In bedrijfsfase 2 maak je jouw bedrijf volwassen en minder afhankelijk van jou alleen. Je gaat taken die regelmatig terugkomen automatiseren en hierdoor kun je gaan opschalen. Met ontwikkeling en groei bedoelen we die van jou persoonlijk als ondernemer als zowel die van je bedrijf.

Met volume bedoelen we verkoopgroei, in een grotere hoeveelheid (meer klanten) en/of voor een hogere prijs. Je gaat nog meer staan voor je waarde, want je bent gegroeid.

Met winst bedoelen we dat je onderaan de streep meer overhoudt, dus meer omzet en gezonde kosten (30%). Omzetdoelstelling was leuk, maar nu gaan we bekijken hoe we winstdoelstelling behalen. Waarom? Omdat je in deze fase naast omzetgroei ook meer winst zult gaan overhouden. Maar omdat je gaat samenwerken zul je dus ook meer gaan investeren en is het belangrijk dat je een financieel gezond bedrijf blijft runnen.
Daarom is het belangrijk om een goed beeld van je cijfers te hebben en te weten wat je onder de streep als winst wil overhouden (netto dus).

ONDERNEEM JE IN DEZE FASE?

Dan is ons halfjaar- of jaartraject datgene dat jou kan helpen om naar de volgende bedrijfsfase door te schakelen.

Voor dit traject selecteren wij alleen ambitieuze ondernemers die toe zijn aan een duurzame samenwerking en hierin kunnen en willen investeren. Is deze fase toch nog een stap te ver, dan is het kwartaaltraject een betere match.

FASE 3 – STRUCTUUR

Fase 3 bereiken, behouden en uitbouwen!
Dit is de droomfase van bijna iedere ondernemer. Je bedrijf loopt gesmeerd, want je hebt het zo ingericht dat je processen hebt geïmplementeerd en terugkerende taken zijn geautomatiseerd. Je bent een klantmagneet.

Je bedrijf is online en offline goed ingericht waardoor je blijft opschalen.
Als het goed is, zijn jij en je bedrijf in balans, onderneem je met een team en ervaar je vrijheid. Jouw bedrijf blijft ook zonder jou goed draaien. Geen enkele succesvolle ondernemer onderneemt namelijk alleen.

Om een team te laten werken, is het wel belangrijk dat processen worden gesystematiseerd. Zodat de rolverdeling en de taken voor iedereen binnen je team helder zijn. Het aansturen van jouw team hoef je echter niet zelf te doen, onthoud dit.

In deze fase maak je een stuk eenvoudiger keuzes over tijd, vrijheid en vermogen.

Wil je naar deze fase?

Dan is een traject op maat datgene dat jou kan helpen om deze fase te continueren en uit te bouwen.
Wij adviseren je graag hierin.

best of both worlds

STRATEGIE & IMPLEMENTATIE

Groei door actie

FASE 1
START UP

KWARTAAL TRAJECT

 

FASE 2
FUNDAMENT

HALFJAAR- OF JAARTRAJECT

 

FASE 3
STRUCTUUR

TRAJECT OP MAAT

 

BEFRIJFSGROEI IS MOGELIJK, MAAR ALLEEN MET EEN TEAM!

Wil jij weten hoe jij jouw bedrijf het beste kunt laten groeien en kunt doorschakelen naar de volgende bedrijfsfases? Wil je een echte strategie ontwikkelen, compleet met een marketingplan en jaarplanning?
Wil je weten hoe je stapsgewijs kunt opschalen en online verkopen realiseert?
Dat jij alleen nog maar dat doet waar jouw hart harder van gaat kloppen en waar jouw expertise ligt?
Voor elke bedrijfsfase hebben wij een passend traject, stap voor stap wordt je meegenomen in het hele bedrijfsproces.

Wil jij meer informatie of vind je het fijn als wij eens met je meekijken in welke bedrijfsfase jij zit?
Boek dan vrijblijvend onze gratis Business Growth Insight Sessie. Deze kun je hieronder aanvragen.

Ben jij klaar voor groei en wil jij nu écht tot actie overgaan?

Iedere maand heb ik plaats voor een aantal gratis gesprekken
t.w.v. € 99,- speciaal voor ondernemers die er aan toe zijn om door te groeien naar the next level. Die klaar zijn met de b*llshit en nu écht vooruitgang willen boeken.
Ben jij zo’n ondernemer en wil jij een gratis groeigesprek?

Boek dan nu onze
Business Growth Insight Sessie